Associerade medlemmar

Företag och organisationer som verkar inom Kontaktas intresseområde och är intresserade av att stödja Kontaktas ändamål. Bolagen arbetar med tjänster eller produkter relaterade till kundservice och telefonförsäljning, men bedriver inte egen kundservice.

 

Advania AB

www.advania.se/

Fredsborgsgatan 24

100 74 Stockholm

Tel: +46 8 546 70 000 

Artvise AB

www.artvise.se

Servicegatan 1

931 76 Skellefteå

Assently AB

www.assently.com/sv/

Mäster Samuelsgatan 21

111 44 Stockholm

"Assently tillhandahåller startklara tjänster för e-signering och e-legitimering. Vid telefonkontakt är det inte bara viktigt att kunna stämma av vad man kommit överens om, man måste också veta att det är rätt person man talar med. Därför erbjuder Assently digitala tjänster för att tillåta en sömlös upplevelse för såväl era kunder som er kundtjänst eller telemarketing styrka. Läs mer om hur ni kan kvalitetssäkra er kundkontakt via telefon på denna länk..."


Avaya

www.avaya.com

Färögatan 33

164 51 Kista

"Avaya är en ledande global leverantör av kommunikationslösningar för företag och organisationer, och erbjuder en bred portfölj av mjukvaror och tjänster för kontaktcenter och integrerad kommunikation som antingen kan installeras lokalt, som molnlösning, eller som en blandning av dessa. I dagens digitala värld krävs integrerad kommunikation, och inget företag är bättre positionerat för att erbjuda detta än Avaya. För mer information, vänligen besök www.avaya.com."



Axholmen AB

www.axholmen.se
Ingmar Bergmans gata 2, 3 tr
114 34 Stockholm
Tel: +46 8 55 00 24 80
"Vi har tillsammans med våra kunder genomfört effektiviseringar, centraliseringar, outsourcingar och rena kvalitetshöjande projekt inom nordiska kundtjänstorganisationer de senaste åren. Vi är ett managementkonsultföretags om grundades med idén att skapa ett enklare och mer resultatfokuserat sätt att erbjuda skräddarsydd rådgivning och leverera förbättringsprojekt."

Brilliant Future AB

www.brilliantfuture.se
Brunnsgränd 4
111 30 Stockholm
Tel: +46 8 646 14 50

”På Brilliant Future hjälper vi organisationer att bli bättre! Vi mäter engagemanget hos era medarbetare och kundernasupplevelse. Vi stärker medarbetarengagemanget, utvecklar ledare och stärkerorganisationens employer brand. Det spiller över på hur kunderna möts ochkundupplevelsen stärks också.

Vi älskar att se framgång genom människor, och vi älskar att se affärerblomstra. Välkommen till Brilliant Future!”

Canned Me AB

www.canned.me

Kronobergsgatan 19

112 33 Stockholm

Tel: +46 763 978 592

Cention AB

www.cention.se
Sveavägen 98, 5 tr
113 50 Stockholm
Tel: +46 8 40 30 66 99

ClearIT

www.clearit.se 
Östgötagatan 12
116 25 Stockholm
Tel +46 8 445 00 00

"ClearIT gillar smarta, flexibla och pålitliga lösningar som hjälper dig att ge bästa service till dina kunder. Vi har utvecklat en renodlad kundserviceprodukt med inbyggd växel och avancerad funktionalitet som hanterar allt från personaliserad kundhantering till fullständig mobilitet. Vi arbetar nära våra kunder, utan återförsäljare och mellanhänder, vi är små nog att vara lyhörda men stora nog för att tillgodose stora företags kundservicebehov."

Cloudium AB

www.cloudium.se/

Älvdalsvägen 44

165 75 Hässelby

Tel: +46 70 336 12 02

Connectel AB

www.connectel.se
Bredgränd 5
753 20 Uppsala
Tel: +46 10 180 00 00
"Vi är ett svenskt företag med ambitionen att vara den bästa tänkbara partnern för att få ert företag att blomstra. På en global marknad levererar vi konkurrenskraftiga IT- & telekomtjänster med tillhörande support och konsulting. Vi strävar efter att ni som kund ska känna er omhändertagna och trygga hos en engagerad långsiktig partner."


Dialing Sweden AB

www.dialingonline.se
Sveavägen 166, 14 tr (WennerGren Center)
113 46 Stockholm
Tel: +46 8 400 23 102

Fresh Works

www.freshworks.com

Alte Jakobstrasse 85186

101 79 Berlin, Germany

Genesys

www.genesys.com
Kungsgatan 6
111 43 Stockholm
"Genesys® står bakom 25 miljarder kundupplevelser i världsklass varje år. Vi sätter kunden i centrum i allt vi gör och vi är övertygade om att framgångsrikt kundengagemang driver framgångsrika affärsresultat. Fler än 10.000 företag i mer än 100 länder litar på branschens bästa plattform för att skapa sömlösa kundupplevelser över alla kanaler och bygga varaktiga relationer. Genesys det enda företaget som erkänns av ledande branschanalytiker som ledare inom både molnbaserade och kundplacerade lösningar för kundengagemang.“

Indicate me

www.indicateme.se
Pipers väg 28
170 73 Solna
Tel: +46 771 35 09 00
"Indicate me samlar viktiga nyckeltal inom kundservice i en användarvänlig webbtjänst, vilket möjliggör analys för att hitta rotorsaker till förändring. Områden som omfattas är bl.a. kundnöjdhet, bemanningsoptimering och försäljning. Resultatet visualiseras för såväl kundservicemedarbetare som för ledare och bidrar till en gemensam förståelse och utveckling av kundservice."  


Indicia Sverige AB

www.etrack1.com 
Vintrie Byväg 32.O
218 45 Vintrie
Tel +46 703 76 76 40

"Indicia är en ledande nordisk leverantör av lösningar som förbättrar affärsprocesser inom kundservice. Vårt verktyg heter etrack1 och är den skriftliga kommunikationens svar på telefonins IVR-system för e-mail, chat, kontaktformulär etc. Våra kunder har ökat sin effektivitet 30-50 procent och ökat sin kundnöjdhet!"

Inspiration Company

www.inspirationcompany.se

Torsgatan 21, Bonnierhuset

113 90 Stockholm

+46 8 52 52 40 02

Med Gamification in Business bygger och driver vi motivationsprogram för medarbetare samt kundklubbar inom B2B. Våra kunder blir lönsammare och attraktivare, både som arbetsgivare och leverantörer.”

LeadDesk AB
www.leaddesk.com
Grev Turegatan 3
114 46 Stockholm
Tel: +358 44 06 65 765
Loxysoft

www.loxysoft.se 
Box 153
840 60 Bräcke
Tel +46 63 18 34 40
"Loxysoft tillhandahåller alla de verktyg och tjänster som behövs för att driva ett högeffektivt och lönsamt contact center. Loxysoft är idag Nordens största fullserviceleverantör för contact center, har 100 anställda fördelat på fyra orter i Sverige, ett i Norge och etablerar just nu ett kontor i USA. Kunderna finns företrädesvis i Norden men Loxysoft har även kunder i övriga Europa, i Asien och i USA. Huvudkontoret ligger i Östersund."

Manpower AB

www.manpower.se 
Klarabergsgatan 29
111 18 Stockholm
Tel +46 8 736 19 00

Mercuri International Sverige AB

www.mercuri.se
Box 3044
169 03 Stockholm
Tel +46 8 705 29 00

"Mercuri International är det största utbildningsföretaget i Europa. Vi har 50 års erfarenhet och en diger meritlista av att hjälpa såväl företag som individer med kompetensutveckling inom kundservice, försäljning och ledarskap. Genom att använda modern teknik som en del i våra upplägg kan vi erbjuda en rad olika kanaler för kompetensutveckling"

Montico HR Partner AB

www.montico.se
Västa vägen 14
573 41 Tranås
Tel: +46 140 59 90 60
"Montico är en helhetsleverantör inom Human Resources och erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering, utbildning, omställning, verksamhetsutveckling och rådgivning. Med närmare 20 års verksamhet är vi väl etablerade och auktoriserade inom samtligavåra verksamhetsområden."

NICE Systems
www.nice.com
Tollbar way
S030 2ZP Southampton, UK
Tel: +46 727 188 130
"At NICE, we protect people’s money, ensure their safety and improve their experiences. Many of the world’s leading companies and organizations are expected to manage these three critical elements of modern living. To do so, they are tapping into the power of data, which has become ubiquitous in both business and life. These organizations turn to NICE to operationalize this data to improve business performance, increase operational efficiency, prevent financial crime, ensure compliance, and enhance safety and security."
Omnisale AB
www.omnisale.se
Skiffervägen 10
224 78 Lund
Tel: +46 766 23 64 05
Provad Sweden

www.provad.fi
Gärdesgatan 11
115 27 Stockholm
Tel: +46 10 178 30 01

"Provad är kundtjänstens vägledare för företag och deras anställda att leverera bästa tänkbara service. Provad tillhandahåller verktyg baserade på bästa praxis, avancerad teknologi, robotik och artificiell intelligens. Med hjälp av dessa frigörs tid som möjliggör fullfokus på personlig betjäning, i alla situationer oberoende av den använda kanalen.
Provad grundades 2003 och har idag närmare 40 anställda."


Puzzel AB

www.puzzel.com 
Gustavslundsvägen 145
165 71 Bromma
+46 8 4000 4000
"Puzzel är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar med över 17 års erfarenhet och en av de första i världen att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Puzzel kontaktcenterlösning är mycket flexibel, skalbar och integrerar sömlöst med en mängd andra applikationer och är en av få lösningar som är sant flerkanalig där agenter kan hantera ärenden på telefon, e-post, chatt, sociala medier och SMS i samma användargränssnitt."

S2 Communication AB

www.s2.se
Odinslund 2
753 10 Uppsala
Tel: +46 18 843 92 01
"S2 är en svensk leverantör av ett molnbaserat högpresterande säljstödssystem med dialer för leadsgenerering, försäljning, mötesbokning och undersökningar. Vi hjälper våra kunder att bli bättre i sin marknadsbearbetning för att öka försäljningen, dels genom rådgivning och dels genom att införa enkla IT-stöd med fingret på resultat, effektivitet och mindre sälj- och marknadsadministration."

Salesforce

Mäster Samuelsgatan 42
111 57 Stockholm
Tel +46 8 505 73 100
"Salesforce.com is the leader in enterprise cloud computing—the #1 in sales, service, marketing and cloud platform. As the customer company, companies are turning to salesforce.com to help them forge deeper connections with their customers, partners, employees, and even products. With salesforce.com’s core product lines, the Sales Cloud, the Service Cloud = Customer Service, companies have the tools to create a true social front office."

SAP Sverige AB

www.sap.com 
Sveavägen 44
111 34 Stockholm
Tel +46 8 587 700 00

" Vårt uppdrag är att hjälpa våra kunder med att leverera bättre kundupplevelser till sina kunder.

Rätt verktyg gör arbetet i kundtjänsten både effektivt och belönande. Motiverade yrkesmänniskor inom kundservice tackar arbetsgivaren genom att utföra arbetet bättre: genom att skapa kundupplevelser som ger företaget framgång."


Scrive AB

www.scrive.com
Sveavägen 52
111 34 Stockholm
Tel: +46 8 519 779 00
"Scrive utvecklar en molntjänst för att signera dokument elektroniskt. En av Scrives mest populära produkter är signering via SMS som ett möjligt komplement till inspelade avtal. Det unika med Scrive E-signering är användarvänligheten och att det exceptionellt höga bevisvärdet i ett dokument som signerats genom lösningen. Offerta berättar"

Sprio AB

www.http://sprio.se/

Sankt Eriksgatan 117

113 43 Stockholm

Tel: +46 8 128 200 00

"Sprio är ett rekryterings- och bemanningsföretag som erbjuder lösningar inom kundservice, support och administration. Vi tror på effektiva ansökningsprocesser och snabba återkopplingar. Vi är ett schysst företag som månar om våra anställda och tar hand om dem på bästa sätt. För om man trivs på jobbet så gör man också ett bra jobb. Det är positivt för alla parter! Vi levererar talanger med driv till spännande företag. Enkelt, självklart och uppdaterat."


Säljcoachen AB

www.saljcoachen.se
Danderydsvägen 146
182 36 Danderyd
Tel: +46 730 75 63 63
"Säljcoachen håller säljutbildningar för utesäljare, innesäljare, konsulter mötesbokare och kundtjänstpersonal. Vår säljmetod ”att coacha kunden till köp” ökar försäljningen utan att vara för på eller uppfattas som en ”krängare”. Vi är också specialister på att skaffa ”heta” leads för telefonförsäljning och mötesbokning.”

Tele Coaching AB

http://www.telecoaching.se/

Engelbrektsgatan 20

702 12 Örebro

” Tele Coaching utbildar och coachar verksamheter inom kommunikation, coaching, ledarskap och kundmötesstrategier -helhetslösningar. Målet är att skapa lönsamma verksamheter genom lojala kunder. Vi analyserar och kartlägger behov i verksamheter, skräddarsyr uppdrag och utbildar både teoretiskt och praktiskt. Under våra 20 år med olika uppdrag runt om i Norden och har vi samlat på oss en gedigen kunskap kring vad som krävs för att lyckas skapa en beteendeförändring och förflyttningar i organisationen -liten som stor.”


Telemanagement Sverige AB

www.telemanagement.se/Kundserviceutveckling.html 
Årstaängsvägen 11
100 74 Stockholm
Tel +46 8 775 20 00

” Det enkla Kundmötet handlar om att ge kunder och medborgare de service som dom förväntar sig. Vi arbetar med att utveckla kundmötet och har en gedigen praktisk kunskap inom Contact Center, Offentliga Kontaktcenter, Call Center, servicedesk och kundtjänster. Som konsulter och projektledare arbetar vi med att etablera och utveckla kundmötet. Vårt område är mötet mellan människa, process och teknik!"

Teleoffice Viewcom AB

www.teleoffice.nu
Vallgatan 5 B
170 67 Solna
Tel: +46 8 459 00 00

"TeleOffice är en systemintegratör och levererar kompletta telefonsystem till företag.
Våra tjänster är telefonsystem, Contact center för in och utgående kommunikation. Mobila Contact Center, mobila användare och telefonist med hänvisningssystem. Egenutvecklat system för webbaserade telefonpassning med appar för hänvisning och närvaro.

Vi ser till att företag är välinformerade - före, under och efter samtalet"

Teleopti AB

www.teleopti.com
Box 24 169
104 51 Stockholm
Tel: +46 8 568 950 00

"Teleopti, en världsledande leverantör av programvara för bemanningsplanering, erbjuder en WFM-lösning i världsklass som är sofistikerad, lokaliserad och användarvänlig. Som branschledande företag fokuserar Teleopti på att hjälpa kontaktcenter, backoffice och butiker till bättre kundservice, nöjdare medarbetare och större lönsamhet - genom optimerad, automatiserad prognostisering och schemaläggning."

UClarity AB

www.uclarity.com
Lästmakargatan 14
111 44 Stockholm
Tel: +46 734 22 58 50

”UClarity hjälper bolag att optimera kundmötet och anpassa affärsprocesser utifrån dagens förutsättningar. Med moderna verktyg möjliggörs ett mer dynamiskt och gränslöst arbetssätt vilket ger ökad effekt i både det fysiska och digitala kundmötet. UClarity har stor erfarenhet av att leverera integrerade meddelande-, mötes-, samtals- och samarbetstjänster till svenska och internationella bolag. Vi är våra uppdragsgivares guide på den digitala kundresan för att uppnå effekter som förbättrade kundrelationer, ökad produktivitet, hållbart arbetssätt, nöjdare medarbetare, minskade kostnader och optimerade affärsprocesser. ”

Voice Provider

www.voiceprovider.se 
Hudiksvallsgatan 4 B
113 30 Stockholm
Tel +46 8 52 50 80 00